Copywriting

Blijft jouw merk hangen?

Wil je graag meer bekendheid zodat je meer klanten - of precies de klanten die bij jou passen - aantrekt? Is het jouw missie, of de missie van jouw bedrijf, om impact te maken in jouw branche? Verschuil je je soms nog teveel achter je logo en vind je het lastig om woorden te geven aan jouw unieke verhaal en identiteit?

Dan is het tijd om je merk te versterken.

Een herkenbare (merk)identiteit die doordrenkt is met persoonlijkheid. Geen dertien-in-het-dozijn copy en loze beloftes, maar woorden die raken en merken die het verschil maken. Daar word ik blij van, en jouw ideale klant ook.
We vergeten vaak dat taal de basis is van een merk, bedrijf of onderneming. Want zonder de juiste woorden zegt een mooie visual helemaal niks.
Ik schrijf glasheldere copy, gebaseerd op strategieën en met een duidelijke boodschap. Een ongefilterd en herkenbaar merk dat net even wat anders is. We beginnen altijd met een sterke strategie, want zonder fundering heb je niks om op te bouwen.

Scroll snel naar beneden en check mijn aanbod, mijn (beknopte) portfolio met eerder werk en fijne woorden van happy clients. Of ben jij direct toe aan een copy coffee?

Copy pakketten:

Versterk je merk

Verschilt wat je op dit moment uitstraalt met wie je écht bent, of graag wil zijn? Zit je in de beginfase van jouw bedrijf en ben je toe aan een sterke basis, van waaruit je zelf verder bouwt? Of lukt het je maar niet om jouw unieke waarde, en jouw persoonlijke verhaal, in strategie én woorden te vangen? Let me help you.

Een sterk merk is gebouwd op een fundering, dus die fundering gaan we maken. Een identiteit die fits like a glove. We nemen een duik in de essentie van jouw bedrijf of merk, en zorgen dat je toekomstige lezers weten waar je voor staat.

Wat je krijgt:
  • Een uitgebreide vragenlijst over jouw merk;
  • Eén deep dive sessies waarin we diep duiken in de kern van jouw bedrijf. Optioneel: een extra strategie of brainstormsessie.
  • Eindproduct: een uitgebreid document met jouw brand strategy, brand story & tone of voice guide.
  • De basis van jouw merk. Een sterke fundering, duidelijke richting voor jouw (toekomstige) merk of bedrijf, een eigen herkenbare taal. Een identiteit.
  • Eén revisieronde
(= 3388 euro incl. btw)
Vanaf 2800 euro

A day with me

Copy in one day! Eén dag waarin we samenwerken aan het taalkundig sterk maken van jouw merk.

Tijdens deze dag help ik je bij het tekstueel aantrekkelijk maken van jouw bedrijf / merk / onderneming. Denk aan het verbeteren van webteksten, het (her)schrijven van social posts, het schrijven van een brand story of het opzetten van een brand strategy. Net wat jij nodig hebt.

Na deze dag ben je heel veel stappen verder en heb je ook zelf weer de energie om verder te gaan waar onze dag is geëindigd.

Normaal gesproken vind deze dag online plaats. Wil jij graag een offfline dag samenwerken? Dat kan! Er komen dan wel wat extra kosten bij.

Wat je krijgt:
  • Ik neem je één dag helemaal mee in de wereld van copy: samen maken we jouw merk taalkundig sterk;
  • We beginnen de dag met een deep dive sessie waarin ik álles over je wil weten en sluiten de dag ook samen weer af;
  • We schrijven jouw to-do's weg en zorgen dat jij weet hoe je praat en verbindt met jouw doelgroep;
  • Tips en tricks voor het schrijven van de beste content krijg je er altijd bij: ik strooi graag met slimme trucjes.
(= 1149.50 euro incl. btw)
Vanaf 950 euro

Schrijven en redigeren: op maat

Wervende webteksten, boeiende blogposts of gewoon 'even checken'. Het kan allemaal! Teksten die raken, transformeren, verbinden en converteren. Alles wat je nodig hebt om lekker vindbaar te zijn, verbinding met je doelroep te creëeren en meer omzet te realiseren.

Hiernaast zie je een indicatie van mijn prijzen. Stuur me vooral even een bericht en ik kijk met alle liefde met je mee.

Wat kan ik voor je doen?
  • Wervende webteksten? Vanaf €2600 excl btw, voor een gemiddelde website met vijf landingspagina's.
  • Blogposts? Vanaf €320 excl btw voor een blogpost van ± 1.000 woorden inclusief research, SEO-titel, metatekst, én teksten voor je socials.
  • Redigeren? Ik haal de spelfouten uit je copy en je content. Ik zorg dat het wervend is zonder te misleiden, dat de waarde duidelijk is en dat het écht leuk is om te lezen. €80 excl btw euro per webpagina, €45 excl btw per social post: of offerte op maat.

Neem contact op voor een offerte op maat

Scherpe taal, knappe (content) strategieën en de allerfijnste campagnes: máák me gek, wat heerlijk.

Op zoek naar een partij voor je complete visuele uitstraling? Fantastisch. Ik werk regelmatig samen met steengoede branding-experts en designers, zodat je tekstueel én in beeld een onweerstaanbaar merk bent. Een identiteit & uitstraling die klopt.

Even bellen?

Happy clients (at least they said so)

"Je merkt dat Tess veel kennis heeft van hoe je een goede tekst schrijft en opbouwt zodat het naast leuk geschreven ook heel duidelijk is. Ze denkt automatisch met je mee over je communicatie, marketing en sales. Wat slimme trucjes die je verder helpen. Ze heeft me echt verder geholpen."

- D

"Ik ben enorm tevreden met  de webteksten en (nieuwe) tone of voice die Tess heeft geschreven / gemaakt voor ons merk. Het was fijn om samen te werken en nu kunnen mensen ons en ons verhaal ook online echt goed leren kennen. "

- Karen

"Dit [A day with me] was zo een toffe en fijne ervaring. Terwijl Tess aan het schrijven was in Spanje en ik mijn ding deed hier was ik onbewust en bewust een hele dag bezig hiermee er kwamen wat dingen op en dat appte ik weer door zodat Tess dat weer kon verwoorden op papier.

Tess is iemand die echt luistert en vanuit intuïtie werkt wat perfect aansluit bij mij. Dit is waarom ik met trots kan zeggen dat mijn missie helder staat! Door de creatieve schrijfwijze van Tess."

- Silvana Luijkx -van Schilt

"Tess heeft een verfrissende en creatieve manier van schrijven en weet op een fijne manier woorden te geven aan wat mijn bedrijf bijzonder maakt. De woorden die ik al even zocht, wist zij te schrijven. Ze stelt de juiste vragen en is heel open. Daardoor kom je een stuk dieper dan wanneer je zelf aan de slag gaat".

- Eline

"Tess heeft mij geholpen met het opzetten van het creatieve deel van mijn business. Ik had een duidelijk beeld van wat ik wilde, maar wist niet hoe ik het moest vertalen naar tekst. Nu staat er een duidelijke brand story, brand strategy en een unieke tone of voice die helemaal past. Het was een fijn, professioneel en persoonlijk proces".

- Don

Mijn portfolio, zij gingen je al voor

Nowherdays

+

"Nowherdays staat voor onafhankelijke vrouwen van nu. Het is onze missie om jou te helpen goed te kunnen leven van je bedrijf. We inspireren je op dit platform middels onze blog's en video's over (online) ondernemen. Met onze cursussen en opleidingstrajecten helpen we je een succesvol bedrijf te bouwen zodat jij meer (financiële) vrijheid ervaart."

Ik ondersteun Nowherdays op vaste basis bij verschillende long & shortcopy-werkzaamheden. Denk aan: sripts voor cursussen, nieuwsbrief-funnels, salespagina's en social content.

Skills
  • Copy voor cursussen & maken lesopbouw
  • Schrijven nieuwsbrieven & mailfunnels
  • Copy voor salespagina's & landingspagina's
  • Social content
  • Expert contentstrategie

Leonomics

+

Leonomics is een koffiebedrijf dat is opgericht vanuit twee behoeftes: enerzijds het verkopen van kwalitatief hoogstaande en fairtrade koffie en de daarbij horende aanvullende producten zoals een koffiemolen, perculator en French Press. Leonomics draagt bij aan het creëren van het perfecte koffiemomentje. Een moment van bezinning en rust, van genieten in stilte. Een moment van gronding voor of tijdens de hectische dag die we allemaal maar al te goed kennen. De tweede behoefte van waaruit Leonomics is ontstaan is een bijzondere. Een deel van de winst van Leonomics gaat naar het doen van onderzoek naar Alzheimer. De missie achter Leonomics is: Alzheimer de wereld uit. Door producten te kopen bij Leonomics draag je dus niet alleen bij aan je eigen geluk en aan het creëren van een ultiem koffiemomentje in de dag, je draagt ook je steentje bij aan deze belangrijke missie.

Diederick, eigenaar van Leonomics, benaderde mij voor het opstellen van een uitgebreide brand strategy, brand story en tone of voice guide.

Skills
  • Creëren brand identity strategy
  • Schrijven unieke brand story
  • Creëren authentieke tone of voice guide

Geurwolkje

+

Geurwolkje is een webshop voor aroma diffusers, etherische oliën en verzorgingsproducten. Ze staan voor ontspanning en geloven dat ontspanning dé superkracht is die mensen in staat stelt te bereiken wat ze echt willen in het leven. Bij Geurwolkje draait het om het leveren van de beste kwaliteit producten tegen een eerlijke prijs. Ze werken rechtstreeks samen met eerlijke leveranciers en maken gebruik van de fijnste ingrediënten.

Geurwolkje zocht een copywriter die in hun onderscheidende tone of voice hun nieuwe producten van een goede productomschrijving kon voorzien. In totaal heb ik bijna 80 productteksten voor ze geschreven. Van etherische olie, tot geurkaarsen en het beschrijven van de nieuwe skincare lijn. Bij deze teksten was het doen van goed onderzoek erg belangrijk: welke ingrediënten hebben welke (wetenschappelijk bewezen) werking, wat zijn claims die je niet zomaar mag beloven in de teksten en zijn de producten ook te gebruiken voor zwangere mensen en/of kinderen?

Skills
  • Copywriting
  • SEO onderzoek
  • Ingrediënten research
Productomschrijvingen

HonigEvents & StudioHonig

+

HonigEvents is een evenementenlocatie in Nijmegen. Afgelopen jaren waren ze gevestigd de oude Honigfabriek in Nijmegen, maar in 2022 verhuizen ze naar De Vasim in Nijmegen. Naast het hebben van een unieke locaties voor evenementen van elk formaat, denken ze met je mee voor een creatieve invulling van de dag. Van opbouw tot afbouw, van catering tot hosting. Ze werken veel samen met mooie ondernemers uit Nijmegen. Toen fysieke evenementen even niet mogelijk waren hebben ze StudioHonig opgericht. Meerdere compleet ingerichte studio's voor hoogwaardige online events. Ze denken mee over het concept, de inhoud en het draaiboek.

Maar hoe zorg je er nu voor dat de Studio goed in de markt wordt gezet? Hoe bereik je al die mensen thuis? Hoe zorg je voor een goede verbinding tijdens online & hybride events? En hoe gaan we ervoor zorgen dat na de verhuizing (en dus een naamsverandering) HonigEvents nog steeds zo lekker loopt? Daar mocht ik bij meedenken. Ik schreef persberichten en blogartikelen, gaf communicatie-advies en hield tijdelijk de social media bij.

Indebuurt Utrecht

+

Indebuurt! Wie kent ze niet? Een platform dat inwoners van een bepaalde stad informeert en inspireert via nieuws, artikelen, aanbiedingen en tips over ontwikkelingen en activiteiten in de buurt. Tegenwoordig heeft bijna elke stad in Nederland wel zijn eigen Indebuurt. Ik mocht een aantal keer op pad voor indebuurt Utrecht. Voor de rubrieken 'binnenkijken bij' en 'Utrechter van de week' sprak ik inspirerende personen die wonen of werken in Utrecht. Ik interviewde ze bij hun thuis op de bank, en maakte foto's van hun fijne omgeving. Helaas is het lastig om dit werk vanaf een afstand te doen en moest ik al vroegtijdig stoppen.

Burgers Geven Energie

+

Burgers Geven Energie is de plek voor alle burgerinitatieven uit de regio Arnhem-Nijmegen die een bijdrage leveren aan de duurzame energietransitie. Verschillende groepen burgers in deze omgeving zijn bezig met het realiseren van duurzame energieprojecten, op deze website kun je alles lezen over de duurzame energietransitie in regio. Dit platform brengt mensen, kennis en ideeën samen, Burgers Geven Energie is onderdeel van Wiek-II. Wiek-II ontwikkelt duurzame energieprojecten waarbij burgers een hoofdrol spelen.

Voor Burger Geven Energie ging ik regelmatig op pad om mensen en bedrijven in de regio te interviewen over hun bijdrage aan de duurzame energietransitie. Ook deed ik regelmatig (wetenschappelijke) research en schreef ik artikelen over mijn bevindingen. Ik had hier mijn eigen rubriek: 'Tess zoekt het uit'. In deze rubriek beantwoorde ik de vragen van het publiek en probeerde ik in simpele taal de situatie uit te leggen.

STEETS

+

Steets is een creatief bureau in Veenendaal dat staat voor merkbeleving. Haal het beste uit je merk met een sterk concept, een werkende website en pakkende marketing. Bij Steets heb ik 14 maanden part-time gewerkt als copywriter in het Digital Marketing Team. Ik had verschillende klanten waar ik (SEO) copy voor schreef, digital strategieën uitdacht en de social media voor bijhield. Omdat alles in opdracht van Steets is geweest en niet onder mijn eigen naam toon ik hier geen geschreven werk, maar het is wel een tijd die zeker niet in mijn portfolio kan ontbreken.

Skills
  • Digital Marketing
  • Contentstrategiën bedenken en uitvoeren
  • Marketing advies
  • SEO copywriting
  • SEA copywriting
  • Interviews
  • Projectmanagement

Capital C Amsterdam

+

"Op de plek waar ooit diamanten werden verhandeld, vind je nu de nieuwe creatieve hub van Amsterdam: Capital C. Bij Capital C zien we creativiteit als een ongedefinieerde som van intelligentie, professionaliteit, toewijding, humor, zelfvertrouwen en soms gewoon dom geluk. Door vergaderruimtes en co-working spaces te bieden, verbindt Capital C jonge creatieven samen met gevestigde namen, freelancers met creatieve bureaus, en creativiteit met commercie."

De omschrijvingen van de ruimtes die je kunt huren bij Capital C, die komen van mijn hand. Vergaderruimtes die zijn ontworpen door toonaangevende designers. De namen van de ruimtes stonden al vast, aan mij de taak om een pakkende tekst voor op de website te schrijven. Om het gevoel dat je krijgt als je de ruimte instapt met woorden te vangen. Voor deze opdracht heb ik de teksten in het Nederlands en het Engels geschreven.

Punt Makelaars Utrecht

+

Punt Makelaars is een aankoop- en verkoopmakelaar gevestigd in hartje Utrecht en in de Meern. Onder de slogan 'Wij brengen je thuis' helpen ze jou aan je droomhuis, of ze adviseren over de verkoop van jouw huis. Punt Makelaars was één van mijn eerste echte freelance klussen, en daar was ik best een beetje trots op. Ik heb ze geholpen met het schrijven van de whitepaper 'De vijf geheimen van de Utrechtse huizenmarkt' en het opzetten van hun social media strategie.

Skills
  • Copywriting
  • Social Media Strategie
  • Interviews

Studio Moondust

+

Naast freelance copywriter en freedom guide, ben ik co-founder van creatief websitebureau Studio Moondust. Wij maken websites voor mensen en bedrijven met een missie. Bij Studio Moondust ben ik de creative, de communicatie-guru, de (SEO) copywriter. Elke website gaat vanzelfsprekend gepaard met pakkende content. Voor onze Studio Moondust klanten schrijf ik dus website content van alle formaten. Slogans, one-liners, een complete 'Over Ons' pagina of een projectpagina. Bij mij moet je zijn. Ook ga ik regelmatig op pad om (bijvoorbeeld) werknemers te interviewen en hiervan mooie werknemersprofielen te schrijven op de website.

Skills
  • Website copywriting (one liners, seo, content)
  • Creative Concepting
  • Positioneringen & advies
  • Communicatie advies
  • Projectmanagement
Werk: